01 500 11 90
Prijava
01 500 11 90

Razcvet industrije očal

 

Združujejo visoko tehnologijo, zaščito UV in umetelno oblikovanje: povpraševanje po očalih je večje kot kadarkoli doslej! Po pričakovanjih bo na svetovnem trgu do leta 2020 industrija očal [1] dosegla 50-odstotno rast povečanje – kar pomeni okoli 125 milijard evrov. Gre za največji trg v Evropi, na katerem GLS oskrbuje optike, trgovce na debelo in prodajne partnerje!

ocala3.jpg

 

 

Z GLS – kdo je kdo

Skrivnost njihovega uspeha? Dvojna strategija! Na podlagi licenčnega dogovora številni proizvajalci očal izdelujejo določene komponente očal tako za svoje blagovne znamke kot tudi za sodobne modne znamke. Trije od petih tradicionalno največjih ponudnikov, ki sledijo opisanemu poslovnemu modelu, uporabljajo storitve GLS; med njimi je tudi Marchon (ZDA/NL; Calvin Klein, Lacoste, Nike).   

GLS sodeluje tudi z nemškim podjetjem Eschenbach Optik (TITANflex, Marc O’Polo, HUMPHREY’S Eyewear, Brendel), špansko Etnia Barcelona z modnimi in barvitimi kolekcijami in S.A.M. Eyewear (Avstrija; EXCAPE športna in sončna očala). 

Na seznamu strank GLS so tudi proizvajalci stekel za očala, kot so Hoya Lens (JPN/PL), veriga optikov Hans Anders (NL) in poljski spletni trgovec szkla.com (očala in leče priznanih blagovnih znamk).

 

 

Optik Ben S. dela z natančnostjo. Trenutno preverja vid stranke. Pregled je pokazal, da je čas za nova očala. Gospa že ima okvirno predstavo: »Morajo biti športna, malce predrzna in vsekakor v vijoličasti barvi«. Zakaj ne bi z vidnimi pripomočki poudarili tudi osebnega sloga?

Če vzamemo za primer sončna očala. Vsako leto so priljubljeni novi trendi v oblikovanju. Trenutno so 'en vogue' oziroma modni preveliki in popolnoma okrogli okvirji, ekstravagantnost in barvitost. Sončna očala so številka ena, gonilo, ki poganjajo rast v industriji očal. Trg za blagovne znamke, povezane z razkošjem, športom in življenjskim slogom ('lifestyle') raste še posebej hitro.

Razlog za povečanje zanimanja za očala pa ni povezan le z njihovo modnostjo. V industrializiranih državah postaja kratkovidnost vse pogostejša, predvsem med mladimi ljudmi. Hkrati narašča povprečna starost in tudi število ljudi, ki se jim pojavi s starostjo povezana daljnovidnost. Višja izobraženost in blaginja pa sta posledično povezani s pogostejšimi pregledi ustreznosti vida in njegovih popravkov v primeru težav.

ocala1.jpg

Za par očal trikratna logistika

Kdor išče očala, ima možnost izbire med 100.000 optiki po Evropi. Številni specialisti sami obrežejo okrogla stekla v želene oblike in jih nato vstavijo v okvirje očal. Ben S. je eden od tistih, ki osebi prilagodi izrez steklene leče z okvirjem. Njegovo delo pa je podprto tudi z ustrezno logistika. 

Optiki najpogosteje naročajo standardne monofokalne leče. Ben S. poskrbi, da ima vedno na razpolago štiri različne dioptrije. Na zahtevo pa ponudniki steklenih leč zagotovijo individualne progresivne leče. V nujnih primerih (denimo, če se leča razbije), je hitrost ključnega pomena. Nekateri ponudniki so svoje storitve optimizirali do te mere, da zagotavljajo dostavo nadomestne leče preko noči. Zadnji element naročila: optiki pogosto nabavijo okvirje korekcijskih in sončnih očal pri ponudnikih v več proizvajalcih v različnih državah.

 

Digitalna priložnost

Dejavnost, ki doživlja spremembe: dolgo časa je veljala ideja prodaje očal preko spleta za utopično – češ, da brez optika ni mogoča. Ampak zagonska podjetja (start-up) so odkrili pametno nišo: na primer koncept partnerstva s specializiranimi podjetji. Tudi uveljavljeni ponudniki se odpirajo novim priložnostim, ki jih ponuja na svetovnem spletu utemeljena in kupcu prilagojena proizvodnja. Ta potrošniku omogoča, da združi skupaj različne elemente po izbiri (stekla, okvirji in barva). Vrednost spletne prodaje na drobno trenutno prinaša minimalen delež prihodka v industriji, kar pa se lahko ob upoštevanju dvomestne stopnje rasti podjetij, ki so sprejela tovrstno poslovanje kmalu spremeni. 

Povečanje obsega

Na svetu ni trga, ki bi v neposredni prodaji očal presegal evropskega. Zato bo evropski potrošnik tudi v prihodnjih letih ostal v središču zanimanja ponudnikov očal in leč. Da bi ponudniki izkoristili potencial rasti in stroškovne prednosti, pa je eden od pomembnih dejavnikov uspeha mednarodno vzpostavljena prodajna mreža.

GLS sodeluje z glavnimi uveljavljenimi igralci v industriji, novimi ponudniki očal z nenavadnimi kolekcijami in proizvajalci posebnih leč. »Naša mreža z 41 sortirnimi centri in 700 skladišči nam omogoča, da strankam zagotovimo kratke dostavne čase in dosledno visoko kakovost storitev – ne glede na to, ali dostavljamo očala v pariško modno trgovino ali vasico, ki je 50 kilometrov oddaljena od Zagreba,« pravi Anne Putz, vodja korporativnega komuniciranja pri GLS.

 

Pazljivi na hitrost in čas

ocala2.jpg

Nove kolekcije očal morajo biti razstavljene in na voljo ob pravem času. Tudi že nepričakovano obdobje lepega vremena lahko poveča povpraševanje strank po sončnih očalih. GLS s prilagodljivostjo zmore obvladati nihanja v obsegu naročil.

GLS z ekspresno dostavo in v zahtevanem času poskrbi za dostavo nujnih naročil leč za očala ali modelov okvirjev. Da bi zagotovili varno dostavo dragocenih ali lomljivih izdelkov, v različnih državah po Evropi podjetja pod okriljem GLS upoštevajo enotne varnostne standarde. 

V poslovalnici Bena S. si stranka nadene nova očala, okvirje v vijoličasti barvi previdno prilagodi in se pogleda v ogledalo. Nato zažari: »Odlično so videti! « Tudi Ben S. je zadovoljen: »Vedno je lepo videti, da so naše stranke srečne.«

 

Naslednja velika stvar?

Industrija z očali neprenehoma poživlja trg z inovativnimi tehnologijami in materiali.

Silhouette je leta 1984 uporabil plastiko za izdelavo okvirjev očal in s tem napovedal dobo lahkih okvirjev. Ob koncu tisočletja je avstrijski ponudnik poskrbel za novo revolucijo v izdelavi okvirjev očal, in sicer s prvim modelom okvirjev iz titana brez okvirjev, vijakov in tečajev (spoja prednjega dela očal z ročkami). NASA, ameriška zrakoplovna in vesoljska uprava, je za svoje astronavte izdelek, ki tehta komaj 1.8 grama, izbrala kot standardna očala.

Spletni gigant Google je leta 2014 vstopil v partnerstvo z Luxottico. Gre za začetek novega poglavja v oblikovanju večpredstavnostnih očal Google Glass. Na določeni točki razvoja načrtujejo tudi model, ki bo na voljo na množičnem potrošniškem trgu. 

[1]

Ponudniki okvirjev korekcijskih očal, sončnih očal in kontaktnih leč